Diyet yapanların şu günlerde gözdesi olan chia tohumu, tok tutma özelliği ve tatlı krizlerine çare olması açısından değerli bir diyet yardımcısı durumunda. Sizler için chia tohumunun ne olduğundan, nasıl tüketildiğinden ve chia tohumunun faydalarından bahsedeceğiz.

M.Ö 3500lü yıllardan beridir tüketilen chia tohumu çok besleyici bir tohumdur. Eski dönemlerde yaşayan insanlar için büyük bir enerji kaynağı ve çok önemli bir besindi.

Chia tohumları beyaz, kahverengi ve siyah renkte olabilmektedir.

Beslenme uzmanları chia tohumunun sahip olduğu yüksek besin değerleri nedeni ile sağlıklı besinler listesinin ilk başında yer aldığını söylemiştir. Omega-3 yağ asitleri, antioksidanlar, mineraller, vitaminler ve diyet lifi açısından oldukça iyi bir kaynak olduğu için chia, sağlıklı bir besin olarak kabul edilmektedir.

Chia Tohumunun besin değerleri nelerdir?

Chia Tohumu, gluten içermeyen bir besindir. Süte oranla yüksek miktarda kalsiyum içeren ve omega-3 açısından da oldukça zengin bir besindir.  Chia tohumu tok tutar ve antioksidan kapasitesi yüksektir. İyi bir çözünür posa kaynağıdır.

Chia tohumunun 100 gramında 486 kcal kalori bulunmaktadır.