Kilo aldığımızda hep yediklerimizi suçlarız ancak bazı besinler kilo aldırmanın yanı sıra yağda yaktırıyor. Yağ yakıcı besinler sizi hem zayıflatabilir hemde formda tutabilir. Yağ yakan besinleri günlük menünüze ne kadar eklerseniz o kadar iyi. Bu besinlerle kilo vermeyi hızlandırabilirsiniz.

Yeşil Yapraklı Yiyecekler

Yeşil yapraklı yiyecekler sadece yemeklerinize kalorisiz lezzet katmakla kalmaz aynı zamanda çeşitli besin maddelerini (A, C, K vitaminleri, kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum) almanızı sağlar ve sindirimi de kolaydır. Salatanızı ıspanaklı yapabilir, çorbalarınıza hardal yaprakları ekleyebilir veya garnitür olarak yeşil yapraklı yiyeceklerden tüketebilirsiniz.
Nane

Nane, ödemi ve hazımsızlığı önler. Gün içerisinde buzlu naneli çay içebilir veya suyunuzun içine birkaç nane yaprağı atabilirsiniz.

Paprika Biberi

Bu güzel renkli sebze vücudunuzun enfeksiyonlarla savaşmasına yardımcı olan antioksidanlarla (özellikle C vitamini ve beta karoten) doludur. Aynı zamanda sindirim sistemini destekler, metabolizmayı çalıştırır ve fazla kilolarınızdan kurtulmanıza yardımcı olur. Özellikle çiğ hâlde tüketilmesi önerilir.

Somon Balığı

Somon balığında kalori, doymuş yağ ve sodyum oranı azdır, öte yandan mükemmel bir protein kaynağı olması sebebiyle omega 3 yağ asitleri bakımından zengindir.

Goji Berry

Goji berry yüksek anti oksidan içeriği ve metabolizma arttırıcı etkisi ile son yıllarda zayıflatan ve yağ yakıcı özelliği ile öne çıkan uzakdoğu menşeili  böğürtlen veya kurt üzümü olarak adlandırılan bir çerezdir.

Yoğurt

170 gram yağda neredeyse sıfır yağ oranı ve 18 gram protein vardır. Aynı zamanda kalsiyum ihtiyacınızın yüzde 20’sini karşılar ve probiyotik zenginidir. Özellikle glütensiz diyeti benimsemiş veya diyabet hastalarının ve hatta laktoz duyarlılığı olanların bile süt yerine yoğurt tüketmesi faydalı olabilir. İçine taze meyveler ekleyerek yoğurdu daha lezzetli hâle getirebilirsiniz.

Kinoa

Makarna veya pilav yerine daha sağlıklı bir şeyler mi tüketmek istiyorsunuz? O zaman kinoayı deneyin. Kinoa aslında bir tür tohumdur ancak yapısı tanecikli yiyecekleri andırır. Mükemmel bir protein kaynağı (tüm amino asitleri içerir) olmasının yanı sıra lif, vitamin, mineral ve antioksidan zenginidir.

Fındık, Fıstık, Ceviz, Badem

Bu yemişler sağlıklı yağ, vitamin, mineral ve antioksidan zenginidir. Düzenli olarak bu yemişleri tüketmek kalp hastalıkları ve göğüs kanseri riskini minimuma indirir. İncelmek ve sağlıklı beslenmek için bu yemişlerin tuzlanmamış ve işlenmemiş hâllerini tercih etmelisiniz.

Yumurta

Yumurtalar amino asit, protein ve yağ zengini yiyeceklerdir ve tok hissetmenize, dolayısıyla aşırı yememenize yardımcı olur. Yumurtadaki protein kas yapımını kolaylaştırır ve yağları yakar.

Kereviz

Kendinizi aç mı hissediyorsunuz? Kereviz çubuklarından kemirin. Kereviz ödemi azaltır ve çok fazla kalori almadan doymanıza yardımcı olur.

Ananas

Bu tropikal, doğal tatlı meyve yaz için mükemmel bir yiyecektir. İçeriğindeki sindirim enzimi gazın azalmasını sağlar.

Greyfurt

Greyfurt da yaz için mükemmel bir atıştırmalıktır. Yüksek oranda sıvı ve C vitamini içerir. C vitamini de cilt sağlığı ve parlayan bir ten için önemlidir. Yapılan araştırmalar greyfurtun insülin seviyesini azaltıp metabolizmayı çalıştırarak kilo verilmesine yardımcı olduğunu göstermiştir.

Armut

Armut yiyerek hem kendinizi tok hissedin, hem de sağlıklı olun. Armudun içeriğinde sindirim bölgesini sağlıklı tutan çözünebilir lifler vardır. Aynı zamanda sağlıklı potasyum ve kalsiyum zenginidir.